نوشته شده توسط : مارال

 برخي از اصلاح طلبان كه پيش از اين شرط و شروطي براي مشاركت در فرايند رسمي سياسي داشتند اخيراً به دسته دوم پيوسته اند تا از يأس سياسي موجود بگريزند؛ «اصلاح طلبان و جنبش سبز بايد با عمل سياسي و فعاليت مستمر و مداوم خود در عرصه هاي گوناگون، معادلات كساني كه حضور خود در عرصه هاي مختلف را، در بي عملي، نا اميدي و يأس از اصلاحات مي دانند، برهم بزنند. در حال حاضر مهم است كه تلاش كنيم تا آقايان كروبي، ميرحسين موسوي و خانم رهنورد و زندانيان سياسي آزاد شوند، با وجود اين تأكيد بر اين موضوع به گونه اي نباشد كه فرصت هاي موجود براي فعاليت سياسي را از بين ببرد.»

 (عبدالله نوري، نداي سبز آزادي، 17 دي 1391)
همكار دون پايه سازمان سيا كه در نوشته هاي خود تا مرز شرافتمندانه خواندن فروش اطلاعات به آمريكايي ها و دريافت پول پيش رفت، با تأكيد بر اينكه حاميان اصلاح طلبان در سال 88 عليه حاكميت موضع گرفته و از خط قرمزهاي اصلاح طلبان گذشتند، نوشت: بسياري از اصلاح طلبان بدون اين كه بخواهند براي اين فريادها هزينه پرداختند و امروز بخشي از آنها دارند به صداي بلند مي گويند كه آنها همان اصلاح طلبان ماقبل 88 هستند تا به كسب و كار سياسي خود در ماقبل 88 بازگردند.

وي ضمن ابراز محبت! به دوستان سابق خود مي نويسد: اگر به نقشه جغرافياي اصلاح طلبان در داخل و خارج كشور نگاهي از دور بيندازيم سه گروه مي بينيم.

 1. «رام شدگان» يعني اصلاح طلباني كه بالاخص پس از سركوب ها از مطالبات غيرقابل تحقق خود خسته شده و با واقع بيني حكومت جمهوري اسلامي را به عنوان واقعيتي غيرقابل تغيير پذيرا شده و مي خواهند در همان چارچوب كار كنند. آنها از همين جهت بدون هيچ قيد و شرطي آماده ورود به رقابت سياسي هستند؛

2. «مأيوس شدگان» از اصلاحات كه اكثراً به خارج آمده اند و به خيل كساني كه اگر امروز قدرت براندازي ندارند اما به اميد آن روز نشسته اند پيوسته اند؛

3. «شرمندگان» كه به غير قابل اصلاح بودن رژيم باور كرده ولي به خاطر فشار حكومت يا به دليل منافع درآميخته خود با وضعيت موجود از بيان نظر خويش در اين باب و راه حلي كه در نظر دارند (مثل تحريم انتخابات) احساس شرم مي كنند. اين سه گروه امروز هزاران فرسنگ با يكديگر فاصله دارند و به همين دليل جنبش چنداني از سوي اصلاح طلبان نه در داخل و نه در خارج با تحرك آنها به چشم مي آيد. آنها در هر مقطع سياسي نمي توانند به تصميم گيري برسند.

اين مدعي حمايت از جنبش سبز در آشوب هاي سال 88 كه سپس اعلام كرد «اصل مسئله جنبش سبز اسلام گرايي است» با حمله به موسوي نوشت: اكثر اصلاح طلباني كه امروز در زندانند هنوز كلمه اي در باب نقض حقوق بشر توسط دولت موسوي و خود آنها در سه دهه درگير بودن در قدرت نگفته اند.

وي با بيان اينكه مشكل بنيادين اصلاح طلبان در مشاركت در فرايند انتخابات در هم ريختگي رأي دهندگان است، نوشت: رأي دهندگاني كه در دهه هاي هفتاد و هشتاد به اصلاح طلبان رأي مي دادند امروز متفرق و پراكنده و معلق هستند.
وي اشاره اي به نقش امثال خود در سقوط اجتماعي اصلاح طلبان و افتادن آنها از چشم ملت متدين ايران نكرد.

ماجراي عاطفي مهاجراني با گرگ ها
وزير ارشاد دولت اصلاحات در نوشته اي داستان مانند مدعي شد از سال 56 مي دانست انقلاب فرزندخور است.
عطاءالله مهاجراني در نوشته اي با عنوان «گرگ بچه هاي خود را نمي خورد» مي نويسد: زمستان 56 قرار بود از بروجن تا ايذه برويم. از دامنه كوه ها و كرانه رودخانه ها. 11 نفر بوديم. همگي دانشجويان دانشگاه پهلوي شيراز، علي جمال آبادي هم بود، مهمان من بود و از اراك آمده بود، با همان حس قوي طنز و ملاحت كم نظيرش! از آن جمع، پس از پيروزي انقلاب حسين تفرشي و رضا رضواني و ناصر روزي طلب اعدام شدند و دهقان شهيد و محسن نوري مدتي پريش احوال... نمي دانم چرا ياد آن سفر در ذهنم زنده شده است... 11 شبانه روز از بروجن تا ايذه پياده رفتيم.

وي مي افزايد: «مثل ايلي بوديم كه در زمستان به جست وجو و استقبال بهار مي رود. شب نخست در دامنه كوه چادر زديم. بچه ها كيسه خواب ها را آماده كرده بودند. نوبت نگهباني با من بود. آتش افروخته بوديم. شعله هايي بلند و سركش... كدري را كنار آتش گذاشته بودم و در نور آتش گيتا مي خواندم و گاه رباعيات خيام.

 همه ما گرم انقلابي بوديم كه ريشه هاش در خاك محكم مي شد و مي باليد و مي پرورد... گيتا از گاو كامادوك سخن مي گفت! گاوي كه مي توان شير آرمان ها و آرزوها را از او دوشيد و نوشيد. گاو ايزد اندرا... در فكر گاو آرزوها بودم كه ناگاه ديدم در دامنه كوه گرگي مستقيم رو به چادر ما و آتش ايستاده، به ما چشم دوخته بود. مي خواستم با فريادي بچه ها را بيدار كنم. با خود گفتم اگر نزديكتر آمد، آنها را خبر مي كنم. اما حسين را بيدار كردم.»

مهاجراني ادامه مي دهد: «با حسين كنار آتش نشستيم و گرگ را نگاه كرديم. گرگ آرام و مطمئن به نظر مي رسيد. گفتم ببين حسين من در گيتا رسيده بودم به گاو آرزوها كه يكهو سر و كله گرگ پيدا شد! براي حسين و خودم چاي ريختم. حسين با چشمان فراخش كه تابي تركمني داشت به گرگ نگاه مي كرد... گرگ تكان خورد و بازگشت. حسين گفت؛ اين گرگ ماده و حامله است. ببين با چه لنگري مي رود. گرگ حتي اگر سخت گرسنه شود، گرگ بچه هاي خود را نمي خورد، آزارش به بچه هايش نمي رسد اما انقلاب بچه هاي خود را مي خورد.»

يادآور مي شود مهاجراني به اعتبار شكايت يكي از همسران خود مبني بر كلاهبرداري و عدم پرداخت مهريه گزاف وعده داده شده از كشور گريخت و در لندن اقامت گزيد. او در فتنه انگيزي سرويس هاي جاسوسي آمريكايي و اسرائيل و انگليس سودايي شده و بلافاصله اتاق فكر جنبش سبز در خارج كشور را راه اندازي كرد بي آن كه توضيح دهد چرا در كنار گرگ هاي خيز برداشته عليه انقلاب اسلامي ايستاده و تبديل به كارمند دون پايه شبكه دولتي انگليس در هيزم كشي آشوب شده است.

رسوايي هاي زنجيره اي مهاجراني پس از شكست در فتنه سبز و ماجراي اسب ترواي كذايي، به شركت در نشست الجنادريه رژيم سعودي (در كنار عناصر بدنامي چون عليرضا نوري زاده) و سپس استخدام در مركز گفت وگوي اديان راه اندازي شده از سوي ملك عبدالله در وين انجاميد. مهاجراني همچنين حضور مخفيانه در انستيتو واشنگتن در كنار شماري از عناصر صهيونيست داشت كه بعدها از سوي برخي رسانه ها لو رفت اما در تمام مراحل اين سقوط بي انتها حتي يك بار از خود نپرسيد كه تو با دشمنان جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي چه صنمي داري كه رفيق گرمابه و گلستان آنها شده اي؟! و البته انقلاب اسلامي لقمه اي نبود كه از گلوي گرگ هاي عالم پايين برود.
او سالها پيش در دوره اصلاحات و پس از كناره گيري از وزارت ارشاد مدعي شده بود حضورش در دنياي سياست به خاطر خوردن شير درازگوش در دنياي كودكي بوده و ديگر به اين عرصه پا نخواهد گذاشت! اما به وعده خود وفا نكرد.
 
آش شور اصلاحات به روايت سردبير روزنامه حجاريان
سردبير روزنامه توقيف شده حجاريان مي گويد مرز اصلاح طلبي با تندروي روشن نبود و آنها به مطالبات اقشار پايين جامعه توجه نداشتند.
علوي تبار سردبير روزنامه صبح امروز در دوره اصلاحات بود. اين روزنامه يكي از عوامل تشديد تندروي و ساختارشكني در روزگار حاكميت اصلاح طلبان بود اما نامبرده اكنون با كتمان نقش خود در رفتارهاي ساختارشكنانه و بدگماني مردم به اصلاح طلبان مي گويد يكي از ايرادهاي اصلاح طلبان عدم حذف تندروها بوده است.

وي در مصاحبه با روزنامه شرق و درباره اينكه چرا اصلاح طلبان با وجود پيروزي هاي گذشته به نقطه فعلي رسيده اند و چه انتقاداتي به عملكرد آنها وارد است، گفت: اگر بخواهم فهرستي از انتقادات وارد به اصلاح طلبان را در دوران موفقيت و حضور در قدرت ارايه كنم به چند مورد مي توان اشاره كرد: 1- شكل نگرفتن يك مديريت جمعي كه داراي اقتدار كافي براي مهار و در صورت لزوم حذف افراد و جمع هاي «تندرو» و «كندرو» باشد. 2- وجود ابهام در ديدگاه ها به طوري كه گاه مرز «اصلاح طلبي» با «انقلابي گري» و «محافظه كاري» مخدوش مي شد. 3- وجود نوعي تقليل گرايي سياسي كه موجب بي توجهي اصلاح طلبان به اقدامات اجتماعي و مواجهه با مشكلات اجتماعي مردم مي شد. 4- جهت گيري براي برآوردن مطالبات اقشار متوسط و بالاي جامعه و بي توجهي به مطالبات ساير اقشار.

وي درباره اينكه خروج اصلاح طلبان از شرايط فعلي چه الزاماتي را مي طلبد؟، گفت: مهم ترين الزام مديريت جمعي است. مجموعه اي از تشكل هاي اصلاح طلب وجود دارند كه در عمل پايبندي خود را به ويژگي هاي اصلاح طلبي ثابت كرده اند. نمايندگان آنها به علاوه برخي از جريان هاي سياسي داراي اعتبار و اصلاح طلب ديگر در كنار رفتار برخي شخصيت ها مي توانند يك شوراي تصميم گيري براي اصلاح طلبان را شكل دهند. اين شورا نيز مي تواند راهبر تاكتيك هاي اصلاح طلبان در مقاطع مختلف را مشخص كند و با تك روي مقابله كند.

آقاي تاج زاده ما به شما شك داريم!
ارگان طيفي از عناصر ضد انقلاب اعلام كرد نسبت به مواضع تاج زاده و طيف متبوع وي بدگمان است و تناقضات حرف هاي آنان را متوجه نمي شود.
پايگاه اينترنتي خودنويس با بيان اينكه «آقاي تاج زاده تكليف ما با شما مشخص نيست، شما شربت نشان داده و شرنگ در كام ما مي ريزيد و به اسم آزادي، از اجراي بدون تنازل قانون اساسي سخن مي گوييد»، نوشت: فارغ از اينكه ما از سال 1376 و بر سر كار آمدن خاتمي تا چه اندازه سر كار رفته ايم و در نظر نگرفتن اين نكته كه اكثر زندانيان گمنام و بي نام و نشان هزاران بلا در زندان ها بر سرشان آمده و باز با غمض عين بر اين نكته كه اين چه نوع زنداني است كه شما از داخل آن دستورالعمل براي انتخابات آزاد صادر مي كنيد، لطف بفرماييد و به اين چند سوال جواب دهيد. اطمينان دارم شخصي كه در زندان توانايي ارسال پيام در بزنگاه هاي اضطراري را دارد، توان پاسخگويي به اين سوالات را نيز خواهد داشت.»

نويسنده آنگاه پرسيده است: آقاي تاج زاده! با توجه به صراحت قانون اساسي مبني بر نظارت و تعيين صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان لطف فرموده و منظور خود را از انتخابات آزاد بيان كنيد. براي مثال آيا هنوز شوراي نگهبان بايد صلاحيت ها را تاييد كند يا نه؟ ديگر اينكه در 8 سال دوره اصلاحات خاتمي تداركاتچي بود و عده اي به نام اصلاحات در راس قرار گرفتند و بار خود را بستند.

 با اين وصف به فرض كه دوباره روي كار آمديد، با قانون اساسي چه خواهيد كرد؟ معناي بازگشت به دوران طلايي امام و اجراي بدون تنازل قانون اساسي را طوري توضيح دهيد كه خودتان هم متوجه شويد. آيا با حكم حكومتي مخالفت مي كنيد يا نه؟ ولايت فقيه ركن قانون اساسي است. از نظر ما امثال مصباح يزدي يك مزيت بر شما دارند و آن اينكه صريح حرف مي زنند و تكليف ما هم با آنها مشخص است ولي تكليف شما مشخص نيست. شما اگر راست مي گوييد اول بايد از گذشته خود در حاكميت طلب عفو كنيد(!)

اسرائيل: قدرت حماس از ايران است
مقامات صهيونيستي با انتشار گزارشي ضمن اعتراف به نقش ويژه ايران در حمايت از غزه اعلام كردند روابط ايران با گروه هاي مقاومت به ويژه حماس در سطح بسيار بالايي قرار دارد و تهران حمايت هاي زيادي به ويژه به هنگام جنگ 8 روزه از گروه هاي مقاومت در غزه كرده است.

به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از پايگاه خبري عكا، اين گزارش كه از سوي مؤسسه صهيونيستي «مركز آگاهي هاي اطلاعاتي» منتشر شده، تأكيد كرد: توان نظامي بالاي حماس در جنگ 8 روزه تنها با كمك هاي ايران ميسر شده است.
در ادامه اين گزارش آمده كه نيروهاي مقاومت در انبارهاي خود انباشته از هزاران موشك كه توسط ايران ارسال و يا به واسطه كمك هاي اين كشور در داخل فلسطين توليد شده است، مي باشد.

اين گزارش مي افزايد: گروه هاي مقاومت با حمايت هاي ايران، موفق شده اند بسياري از نيازهاي موشكي خود را با استفاده از فن آوري ايراني، در داخل غزه توليد كنند. بيشتر موشك هايي كه اكنون گروه هاي مقاومت در انبارهاي خود دارند از نوع موشك هاي فجر 5 ايران و موشك هاي محلي M75 كه در جنگ 8 روزه شهرهاي اسرائيل را هدف قرار دادند، مي باشد.
در همين حال روزنامه آمريكايي «ورلدتريبون» به نقل از مقام هاي دولتي گزارش داده ايران متعهد شده است موشك هاي دوربرد جديد در اختيار گروه فلسطيني حماس قرار دهد.

«ورلد تريبون» نوشته: مقامات آمريكايي گفته اند ايران قصد دارد موشك هايي با برد صدها كيلومتر در اختيار حماس در منطقه غزه قرار بدهد. اين موشك ها مي توانند به هر جايي در اسرائيل برسند و هر منطقه اي در اسرائيل را مورد هدف قرار بدهند.
«ورلد تريبون» اضافه كرده است: «در جنگ اخير اسرائيل عليه نوار غزه معروف به جنگ 8 روزه، گروه هاي حماس و جهاد اسلامي در غزه، موشك هاي دو مرحله اي از نوع «فجر5» را به سمت اسرائيل شليك كردند. برد اين موشك ها 75 كيلومتر است و گروه هاي فلسطيني توانستند با استفاده از آنها، تل آويو را مورد هدف قرار بدهند.

روايت واشنگتن پست از روابط شكرآب مسكو- واشنگتن
روزنامه واشنگتن پست نوشت «اختلاف هاي آمريكا و روسيه، پايه هاي سياست خارجي اوباما، از جمله در مورد ايران را مي لرزاند» اين روزنامه آمريكايي در تحليلي نوشت: دولت پرزيدنت اوباما امروز بيش از هميشه به همراهي دولت روسيه براي حل بحران هاي جهاني مانند بحران اتمي ايران، جنگ داخلي سوريه و جنگ افغانستان نياز دارد. اين ها در حالي است كه پوتين رئيس جمهور روسيه، آشكارا به گونه اي عمل مي كند كه نشانگر عدم تمايل وي براي پشتيباني از اقدامات اوباما در اين بحران هاي جهاني است.

 واشنگتن پست افزود: عدم هماهنگي و اختلاف هاي موجود ميان آمريكا و روسيه، مي رود كه پايه هاي سياست خارجي پرزيدنت اوباما را در خطر فروپاشي قرار دهد، دولت مسكو به ويژه در رابطه با واكنش هاي پرزيدنت اوباما در مورد انقلاب هاي خاورميانه و سياست هاي واشنگتن در مورد تهديد موشكي رژيم ايران و سيستم دفاع ضد موشكي ارتش آمريكا، نگران و آزرده خاطر است.
واشنگتن پست افزود: در هر حال، دور دوم رياست جمهوري پرزيدنت اوباما آغشته از امكان سردي روابط با مسكو خواهد بود.

آرمان:
استرداد یک مقام سابق رومانی به آمریکا
شنیده شد که سخنگوی وزارت اطلاعات رومانی اعلام کرد که این کشور «آئورل فراتیلا» یکی از مقامات سابق وزارت دفاع رومانی را به اتهام نقض تحریم‌های تسلیحاتی ایران به آمریکا مسترد می‌کند. «سورین ساوا» سخنگوی وزارت اطلاعات رومانی با اعلام این مطلب گفت که دادگاهی در رومانی حکم به استرداد وی به آمریکا داده است عصر ایران نوشت؛ دادگاهی در جنوب کالیفرنیا در سال ۲۰۰۶ حکم تعقیب قضایی این مقام سابق رومانیایی را به اتهام کمک به نقض تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران صادر کرده بود.

احضار مدیرمسوول رجانیوز به دادگاه

شنیده شد که صبح روز دوشنبه میثم نیلی، مدیرمسوول رجانیوز در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد و درخصوص شکایت مهدی‌ هاشمی که از سوی علیزاده‌طباطبایی وکیل خانوادگی‌ هاشمی‌رفسنجانی در تاریخ 29 آبان مطرح شده بود، تفیهم اتهام شد. عصرایران نوشت؛ سردبیر پایگاه خبری تحلیلی رجانیوز از احضار میثم نیلی مدیرمسوول این سایت به دادسرای فرهنگ و رسانه و تفهیم اتهام در پی شکایت مهدی‌ هاشمی خبر داد.

 رای مرتضوی به‌زودی ابلاغ می‌شود
شنیده شد که مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت که دومین حکم هیات عمومی دیوان عدالت اداری درمورد برکناری «سعید مرتضوی» از ریاست سازمان تامین اجتماعی هنوز به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ نشده است. ایسنا نوشت؛ علی‌اکبر بختیاری درمورد اینکه آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری از چه زمانی لازم‌الاجراست، اظهار کرد: ماده 34 قانون دیوان عدالت اداری تصریح دارد به اینکه آرای دیوان پس از ابلاغ، فورا باید اجرا شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود نسبت به این حکم تجدیدنظرخواهی کرد یا خیر؟ بیان کرد: آرای دیوان عدالت اداری در این مورد قطعی است.

محکومیت حسین کروبی به 6 ماه حبس
شنیده شد که یک منبع آگاه از صدور ۶ ماه حبس تعزیری برای محمدحسین کروبی خبر داد. فارس نوشت؛ این منبع آگاه گفته است: در حکم دادگاه آمده است که اجرای این حکم به‌مدت 5 سال در حالت تعلیق خواهد بود و اگر این فرد مجدد اقدام به ارتکاب جرم کند، حکم وی اجرا خواهد شد. وی افزود: برای محمدحسین کروبی این فرصت فراهم است که به حکم صادرشده از سوی دادگاه درمهلت قانونی اعتراض کند. پس از انتشار نامه پدرش به ‌هاشمی‌رفسنجانی در سال 88، درمورد حادثه کهریزک و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های بیگانه از سوی فرزند کروبی انجام شده بود، از سوی دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران موضوع در دادگاه انقلاب طرح شد.

 فوق‌العاده مشاغل کارکنان ریاست‌جمهوری
شنیده شد که براساس بررسی‌های کارشناسان یک نهاد نظارتی، از اوایل سال جاری کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری با ابلاغ یک مسوول ارشد دولتی مبلغی را به عنوان فوق‌العاده شغل دریافت می‌کنند که سایر کارمندان دولتی از فوق‌العاده شغل محروم هستند. خراسان نوشت؛ این نهاد نظارتی تاکید کرده است که اگرچه مبلغ مذکور از نظر رویه‌های قانونی، مخدوش نیست اما با تاکیدات عدالت‌محورانه دولت در تضاد است.

 سفارت ایران در لیبی تکذیب کرد
شنیده شد که وابسته مطبوعاتی سفارت ایران در طرابلس ادعای برخی رسانه‌های لیبیایی مبنی بر تلاش ایران در انتشار مذهب تشیع را تکذیب کرد. ایسنا نوشت؛ عبدالمحمد طبری در بیانیه‌ای با تکذیب این شایعات تاکید کرد که تهران همواره به دنبال وحدت جهان اسلام و عدم دخالت درامور داخلی سایر کشورهاست و در این چارچوب حرکت می‌کند. وی تاکید کرد که ایران از زمان شروع انقلاب لیبی تلاش کرد تا به ملت لیبی کمک کند و همواره برای ایجاد ثبات دولتی منتخب از سوی مردم این کشور تلاش کرده است. این از مهم‌ترین مسوولیت‌های کشورهای اسلامی در شرایط فعلی به‌شمار می‌رود و این امر جز با وحدت مسلمانان محقق نمی‌‌شود.

 وزیر فراری عراق تغییر چهره داد
شنیده شد که یک مقام پارلمانی اعلام کرد که وزیر دفاع سابق عراق که از سوی دادگاه‌های این کشور متهم به فساد مالی است، برای فرار از دست اینترپل، با جراحی پلاستیک تغییر چهره داده است. مشرق نوشت؛ «جواد حسناوی» عضو فراکسیون جریان صدر در پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: «عبدالقادر محمدجاسم العبیدی» وزیر سابق دفاع عراق، برای فرار از دست پلیس بین‌الملل، صورت خود را عمل جراحی کرده است.

وی افزود: وزیر دفاع سابق عراق که فرمان دستگیری وی به دلیل اختلاس مالی از سوی دادگاه عراق صادر شده، چندی پیش، چهره خود را به دست جراحان پلاستیک سپرده و چهره خود را به‌طور کامل تغییر داده است. به گفته این مقام عراقی، چهره کنونی عبیدی به‌گونه‌ای تغییر کرده که شناسایی وی برای پلیس اینترپل که هم‌اکنون به دنبال وی است، زحمت شده است.

 جابه‌جایی‌های جدید در وزارت اقتصاد
شنیده شد که بالاخره پس از یکسال و نیم معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد مشخص شد و محمد پاریزی در این جایگاه قرار می‌گیرد. اقتصادپرس نوشت؛ تغییر معاونان وزرا که اوج آنها را در وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند ماه اخیر شاهد بودیم، به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز رسید. محمد پاریزی که تا دیروز معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد بود، به معاونت بانک و بیمه وزارتخانه می‌رود. این معاونت از آبان‌ماه سال گذشته که اصغر ابوالحسنی استعفا کرده بود، حدود یک سال‌ونیم وضعیت بلاتکلیفی داشت. از این پس، داود منظور، معاون سابق برنامه‌ریزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد خواهد بود و حکم او هم ابلاغ شده است.

ایمیل «ایران» از دسترس خارج شد
شنیده شد که ایمیل ایرانی موجود روی درگاه خدمات الکترونیکی «ایران» گاها از دسترس خارج می‌شود و موجب مشکلات ارتباطی برای مسوولان دولتی می‌شود که مکلف به استفاده از این ایمیل برای کارهای خود هستند. تسنیم نوشت؛ در برخی درگاه‌های اینترنتی ایمیل ایرانی هر از گاهی از دسترس خارج می‌شود و با صفحه‌ای مواجه می‌شویم که نشان‌دهنده عدم دسترسی به سرور پست ایرانی است.

دعوای دوباره در یک فدراسیون پرحاشیه!
شنیده شد که فدراسیون پرحاشیه یک ‌بار دیگر شاهد درگیری بین پرسنلش بود. رجانیوز نوشت؛ یکی از آخرین حاشیه‌های این فدراسیون، دعوای یکی از پرسنل با یک مسوول است. این کارمند که نسبت به میزان اضافه‌کار رد شده و حقوق دریافتی‌اش اعتراض داشته، نزد این مسوول آمده و از دیگر کارمندانی نام برده که در مقایسه با او ساعات کمتری را به کار در فدراسیون اختصاص داده و حتی ساعات معمول و مصوب خود را نیز پر نمی‌‌کنند اما در عین حال بیشتر پول می‌گیرند. این مسوول هم به‌شدت عصبانی شده و با فریاد، اعلام کرده که دستور خواهد داد اضافه کار همه پرسنل کم شود. این فدراسیون که در روزهای اخیر به واسطه قهر و آشتی‌هایی مربیانش حاشیه‌های زیادی داشته تا چندی دیگر باید میزبان رخدادی بزرگ باشد.

تهران امروز:
احمدي‌نژاد در قدرت باقي مي‌ماند
حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به فضای انتخاباتی امروز کشور در گفت‌وگوي خود با ايلنا گفت: دوستان ما طی‌سال‌های گذشته همواره این وعده را به ما می‌دادند که بسیاری از سختگیری‌ها و مشکلاتی که نسبت به برخی از جریان‌های سیاسی به ویژه آنها که درون نظام حرکت می‌کنند، وجود دارد با نزدیک شدن به انتخابات‌سال ۹۲ حل و فضا به طور نسبی از صمیمیت بیشتری برخوردار خواهد شد اما متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، مشاهده می‌کنیم که نه‌تنها نشانه‌ای از این تصميم در مسئولان دیده نمی‌شود بلکه گاهی شدت عمل‌ها و سختگیری درخصوص این گروه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

 قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات بار دیگر اختلافات میان اصولگرایان برای آنها تهدید کننده شده، تاکید کرد: من بار‌ها گفته‌ام که جریان دولت مولود تصمیمات اصولگرایان است به گونه‌ای که آنها نه‌تنها از زمان ایجاد جریان آبادگران تا دوره‌های اول و دوم دولت، از احمدی‌نژاد حمایت کردند بلکه حتی حمایت از او را تکلیف شرعی و انقلابی خود دانسته و تا چند‌سال اجازه طرح هیچ گونه انتقادی را از دولت و رئيس‌جمهور نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جریان دولت به عنوان رقیب قدرتمند، اصولگرایان را تهدید می‌کند، گفت: همانطور که احمدی‌نژاد صراحتا اعلام کرد وی می‌خواهد در سیاست باقی بماند بنابراین هم اکنون نیز درصدد است تا در انتخابات حضوری فعال داشته باشد. منتجب نیا با اشاره به اینکه طیف دولت برای حضور در انتخابات‌سال آینده از امکانات زیادی برخوردار است افزود: دولت با پول زیادی که از فروش منابع نفت به دست آورده است تلاش می‌کند تا با طرح مسائلی همچون اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت سهام عدالت جمع زیادی از مردم را به خود متمایل کند علاوه بر این برخی مسائل خرافی نیز پیرامون دولت مطرح می‌شود که امیدواریم در حد شایعه باشد.

 وي با اشاره به اینکه در مقابل، در طیف سنتی اصولگرایان تلاش بر این است که لیستی منسجم تهیه و از تعدد کاندیدا جلوگیری شود، گفت: این طیف به خوبی می‌داند در صورتی‌که عناصر جریان دولت در انتخابات را رد کند ممکن است این عده قبل یا بعد از انتخابات دست به بحران سازی بزنند. از سوی دیگر این را هم می‌دانند که در صورت تایید حضور آنها در انتخابات رقیب سرسختی برای اصولگرایان سنتی محسوب می‌شوند بنابراین شخصا معتقدم تنها راه حلی که می‌تواند در این شرایط حافظ نظام شود، حضور گسترده اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات است.

مکانيزمي‌براي کاهش کانديداهاي انتخابات
منوچهر متکی نایب رئيس‌جبهه پیروان خط امام و رهبری در جلسه هفتگی جبهه حامیان ولایت از دیپلماسی دولت اصلاحات انتقاد کرد و گفت: در دوره اصلاحات سیاست لبخند و با نشاط کردن طرفین در جای خود سیاست خوبی بود، اما حرف ما این است کدام یک از این اقدامات ادعای آنان در آن فهرست‌های ضد ایرانی را حذف کرد.

وزير سابق امور خارجه با اشاره به انتخابات آتي ریاست‌جمهوری ایران، گفت: انتخابات ظرفیت و فرصت برای جمهوری اسلامی است و بايد در انتخابات به دو محور نشاط و مشارکت گسترده توجه کنيم.وي با اشاره به اینکه عده‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری‌سال آینده دو برنامه دارند، گفت: یکی از برنامه‌هایشان تحریم انتخابات است اما چون نمی‌توانند انتخابات را تحریم کنند شبهه افکنی می‌کنند. باشگاه خبرنگاران گزارش كرد:متكي با اشاره به ضرورت وحدت در ميان اصولگرایان گفت: کم کردن نامزدها بحث مهمی است که هم در بین جوامع مطرح است و هم در بین اصحاب عقل و بزرگان.

وی با بيان اينکه بحث سازوکار، برنامه، تیمی عمل کردن و گام آخر نظرسنجی است و در هر گام باید با کاندیدا مشارکت داشته و در رسیدن به هر سازوکاری جهت وحدت خود نامزدها حضور داشته باشند، بيان كرد: بهتر این است که قبل از کم کردن نامزدها مکانیزمی را تعریف کنیم و بر‌اساس این مکانیزم تصمیم‌گیری شود و راهکار این است که کاندیداها نیز در این مقوله مشارکت کنند و در تنظیم آن مکانیزم با هم تفاهم داشته باشند.

تشکیل ۶ کمیته انتخاباتی از سوي خاتمی
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد گفت: تمام انتخابات در جمهوری اسلامی تا به امروز آزاد بوده است و نه کسی بر اراده مردم تاثیری داشت و نه اجباری بوده و نه اینکه در رای و امانت مردم خیانتی اتفاق افتاده است البته ممکن است حب و بغض‌ها در مقیاس بسیار کوچک تاثیر داشته، مثلا کسی از شناسنامه متوفی به دلیل علاقه به یک کاندیدا استفاده کرده باشد ولی نمونه و مصداقش بسیار کم است و هیچ تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.

ذوالنور در مصاحبه خود با فارس گفت: آنهایی که حرف از انتخابات آزاد می‌زنند یک کلید واژه و یک کلمه رمز تعیین کرده‌اند و نمی‌خواهند انتخاباتی‌سالم برگزار شود.وی همچنین با بیان اینکه علت مطرح کردن این موضوع این است که آنها رای مردم را ندارند، خاطرنشان کرد: آقای خاتمي‌كه این حرف را می‌زنند، 6 کمیته تشکیل داده و روسای آن کسانی مثل آقای نجفی و موسوی لاری و آدم‌های قدرشان است و اصناف و اقشار مختلف را رصد می‌کنند و چون می‌بینند‌شانس و اقبال مردمی را ندارند و هنوز نتوانسته‌اند کراهت و سیاهی 88 را از پرونده خودشان پاک کنند، بنابراین این حرف‌ها را می‌زنند.

ذوالنور افزود: یا آقای‌هاشمي‌كه از مصادیق جدی ورشکستگی سیاسی است این حرف را می‌زند،‌هاشمی از یک طرف افکار عمومی علیه خاندانش مطرح است و 2 آقازاده‌اش در زندان هستند و مردم دید مناسبی ندارند و از آن طرف کارگزاران به ایشان وصل است که تفکرات‌شان کاملا لیبرالی و سرمایه‌داری است، از آن طرف مشارکتی به کارگزاران وصل است که کاملا سکولار و لائیک است و با نظام دینی سنخیتی ندارند و از طرف دیگر اتصال مشارکتی‌ها به ملی مذهبی‌ها را می‌بینیم و همچنین به هم تنیدگی ملی مذهبی‌ها با منافقین و مشارکت‌های ملی مذهبی با گروه‌های ضدانقلاب را می‌بینم.وی تاکید کرد: لذا امروز آقای‌هاشمي‌كه کاملاً خود را ورشکسته سیاسی می‌داند این حرف را می‌زند.

آقای‌هاشمی به هر حال آدم باهوشی است و صحنه را رصد می‌کند و به یک نماز جمعه تهران نمی‌تواند بیاید به دلیل اینکه از طرف نمازگزاران احساس امنیت ندارد و احساس می‌کند اگر بیاید یکپارچه علیه‌اش شعار می‌دهند. نماز جمعه ما یک الگو و نمونه جدی از اعتقادات و باورهای دینی مردم ما وجمعیت کشورمان است لذا آقای‌هاشمی این موضوع را مطرح می‌کند.

عده‌ای سعی دارند حقیقت کودتای 88 را مخفی کنند
آيت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیات رئيسه مجلس خبرگان در دیدار اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، گفت: مردم در جریان حماسه 9 دی، ولایت مداری خود را ثابت و سران فتنه را محکوم کردند.

ايسنا نوشت، وي در ادامه سخنان خود گفت: عده‌ای سعی دارند با تطهیر جریان فتنه، حقیقت این کودتا را مخفی کنند، در حالی که انحراف سران فتنه از ولایت فقیه بر کسی پوشیده نیست، هرچند مردم ولایت مدار، با بصیرت و بینش، عشق و ارادت خود را در 9 دی به خوبی نشان دادند. وی گفت: کسانی که از جریان دم زدن از انتخابات آزاد دفاع کنند، در حقیقت ضد ولایت فقیه هستند و درصددند با چنین شعاری که مورد پذیرش دشمن است، فتنه‌سال 88 را احیا کنند.

محکومیت پسر کروبی به 6 ماه حبس
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اعلام كرد: شعبه 26 دادگاه انقلاب محمدحسین کروبی فرزند مهدی کروبی را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.وی افزود: البته در حکم دادگاه آمده است که اجرای این حکم به مدت 5‌سال در حالت تعلیق خواهد بود و اگر این فرد مجدد اقدام به ارتکاب جرم کند حکم وی اجرا خواهد شد.

برای محمدحسین کروبی این فرصت فراهم است که به حکم صادر شده از سوی دادگاه در مهلت قانونی اعتراض کند. شايان ذكر است كه پس از انتشار نامه مهدی کروبی به‌هاشمی رفسنجانی در‌سال 88 در روزنامه اعتماد ملی، در مورد حادثه کهریزک و مصاحبه‌هایی که با رسانه‌های بیگانه از سوی فرزند کروبی انجام شده بود، از سوی دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران موضوع در دادگاه انقلاب طرح شد.

استادي اینترنشنال پروفشنال براي وزيرسابق
دانشگاه کمبریج انگلستان با صدور گواهی نامه، دکتر حمید بهبهانی را به عنوان استاد نمونه اینترنشنال پروفشنال‌سال 2012 میلادی معرفی کرد. ايلناخبر داد: این گواهی جامع از سوی مرکز مطالعات پژوهشی، تحقیقاتی و بین‌الملل بیوگرافی کمبریج به پاس پژوهش، تحقیق و توسعه در حوزه مهندسی عمران اعطا شده است.استاد نمونه اینترنشنال پروفشنال‌سال 2012 میلادی از میان نفرات برتر دانشگاه‌های بین‌المللی جهان برگزیده مي‌شود.حمید بهبهانی وزیر استيضاح شده راه و ترابری است كه هم‌اکنون مشاور رئيس‌جمهور در امور حمل ونقل و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران است.

اوباما در معابر تهران
برای اولین بار در ایران، تابلوی بزرگی از یک رئيس‌جمهور آمریکا در یکی از مهم ترین معابر تهران، نصب شد! عصرایران نوشت: در این تابلوی چند ده متری، تصویری از باراک اوباما در کنار شمر بن ذی الجوشن ترسیم شده است که مجموع تصویر و نوشته‌های زیر آن، تداعی‌گر ماجرای امان نامه شمر به حضرت ابوالفضل(ع) در روزهای قبل از عاشوراست که البته توسط حضرت، رد شد.در نوشته اول که به سبک زیر نویس شبکه بی بی‌سی‌فارسی و «سرخط خبرها»ی آن طراحی شده، شمر در‌سال 61 هجری مي‌گوید:«با ما باش، در امان باش.» و در نوشته دوم نیز، اوباما در‌سال 2013 میلادی همان جمله را تکرار مي‌كند و مي‌گوید: «با ما باش، در امان باش.» این تابلوی بزرگ، در انتهای بلوار کریم خان و مجاورت میدان ولیعصر(عج) تهران نصب شده است.

حرف‌هاي با كلاس مشايي!
فارس خبر داد:حجت‌الاسلام جعفر شجوني در جمع مردم و خبرنگاران تبريز، در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید‌هاشمی در انتخابات شرکت می‌کند، گفت:‌هاشمی به میدان نمی‌آید و اگر هم بیاید رای نمی‌آورد. وي، درباره رحیم مشایی نیز گفت: امکان دارد این فرد نماز شب هم بخواند اما حرفی‌هایی می‌زند که مردم بگویند کلاس دارد.

جمهوری:

حاشیه ای از انتشار خبر مربوط به سخنراني احمدی نژاد در مجلس
شيوه تلويزيون در انتشار خبر مربوط به سخنراني ديروز رئيس‌جمهور در مجلس شوراي اسلامي و اعتراضات نمايندگان مجلس به اظهارات احمدي نژاد موجب اعتراض بسياري از مردم شد. مردم مي‌گويند چرا تلويزيون از اعتراض نمايندگان به عدم حضور رئيس‌جمهور براي شنيدن سخنان نمايندگان مجلس چيزي منتشر نكرد؟ چرا از سخنان نمايندگان فقط يك جمله آنهم از قسمتي كه مربوط به تعارفات بود را پخش كرد؟ و چرا از مسائل مربوط به تخلفات دولت از عمل به وظايف قانوني كه وجه مشترك اعتراضات نمايندگان مجلس به سخنان رئيس‌جمهور بود چيزي نگفت؟ رسانه ملي با اين روش، اعتماد مردم را از دست مي‌دهد.

مردم فرخ شهر خواستار ارتقاء این شهر به بخش شدند
جمع كثيري از مردم فرخ شهر در استان چهارمحال و بختياري با اجتماع در مقابل استانداري اين استان خواستار ارتقاء اين شهر به بخش شدند. تعدادي از اجتماع كنندگان در گفتگو با خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي با اشاره به پيگيريهاي چندين ساله مردم فرخ شهر و همچنين دارا بودن شرايط لازم براي ارتقاء اين شهر قديمي به بخش، از بي‌توجهي مسئولين ذيربط به خواسته بحق مردم اين شهر انتقاد نمودند. اين اجتماع كه ساعتها ادامه داشت پس از برپايي نماز جماعت ظهر پايان يافت.

هشدار رهبر صهيونيست‌هاي فرانسه
رهبر صهيونيست‌هاي فرانسه نسبت به افزايش اقدامات ضد صهيونيستي در فرانسه هشدار داد. به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) بنقل از خبرگزاري سي اف سي اي، ريچارد پراسكوير رهبر يهوديان فرانسه در كنفرانس ملي سالانه در پاريس گفت: صهيونيست ستيزي تاريخ يهوديان فرانسه را نابود مي‌كنند. وي افزود: تا چندي پيش فكر احياي صهيونيست ستيزي در فرانسه بي‌معني و پوچ بود ولي اكنون فرق كرده است و هم اكنون صهيونيست ستيزي شكل گرفته است كه ما را ياد ايام يهودي ستيزي قديم مي‌اندازد. رهبر صهيونيستهاي فرانسه با اشاره به ماجراي مدرسه تولوز كه منجر به كشته شدن چهار يهودي شد آنرا دليلي روشن براي افزايش اقدامات ضد صهيونيستي عليه يهوديان در فرانسه دانست.

واحد امنيت اتحاديه يهوديان فرانسه (SPC.I) نيز گزارش داد در هشت ماهه آغازين سال گذشته ميلادي 386 مورد اقدامات "ضد صهيونيستي" در اين كشور گزارش داده شده است كه نسبت به سال پيش از آن، 45درصد افزايش يافته است. چندي پيش نيز سازمان ضدافترا (ADL) بعد از بررسي ده كشور اروپايي هشدار داده بود: "احساسات ضد صهيونيستي در سطح بسيار نگران كننده‌اي بالاست". ابراهام فاكسمن مدير ملي اين اتحاديه اعلام كرده بود: اين بررسي نگران كننده است و نشان دهنده اين واقعيت است كه احساسات ضد صهيونيستي در سطح بسيار بالايي در اين قاره رشد كرده است. درفرانسه 500 هزار يهودي زندگي مي‌كنند.




:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ویژه "روزنامه ها"اصلاح طلب ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: